Biatorbágy Pest megye nyugati részén, Fejér megyével határos területén helyezkedik el

 

 

A település története ősidőkre nyúlik vissza, amit rézkor és bronzkor leletei bizonyítanak. A régészek bronzkori települések nyomaira bukkantak Biatorbágy–Budapark és a Szarvasugrás területén, valamint Bia–öreg-hegyen

Biatorbágy Pest megye nyugati részén, Fejér megyével határos területén helyezkedik el

Az avarok lakta Kárpát-medencében a Hosszúrétek völgye már lakott hely volt, amit a 1991-es és 2003-as ásatások is megerősítettek. Ekkor 7-8. századi avar sírok kerültek elő, gazdag leletanyaggal.

Biatorbágy történetét két hajdani falu, Bia és Torbágy jelöli. Bia középkori településmagja vélhetően a templomtól délnyugatra a mai Munkás és Arany János utca környékén helyezkedett el, másik fő része pedig attól északra (Szugja). Torbágy az országút mentén, egyutcás, míg Bia az észak-déli irányú völgyben két párhuzamos utcából álló település volt.

Biára és Torbágyra jelentős hatást gyakorolt a vasút átvezetése egy völgyhíddal a két falu közötti területen, melyen 1884-ben egy közös vasútállomást alakítottak ki Bia-Torbágy néven.

Biatorbágy rövid történelme-Balance esthetics

A vasút korszerűsítésével megépült a második völgyhíd is 1898-ban. Ezeket a viaduktokat egy 120-140 m széles és 20-25 m magasságú völgy áthidalásaként építették meg, melyek Biatorbágy jelképévé váltak.

Biatorbágy a XIX. század közepétől 1935-ig 16 községből, 41 ezer lakosból álló járás székhelye volt. Településtől északra épült az M1 autópálya, amely a Katalin-hegyi kiskerteket elválasztotta. 1955-ben kialakították a Pecatavat, az ahhoz kapcsolódó rendezett üdülőterületi tömböket.

Az autópálya és az 1. számú út mentén ipari, gazdasági és logisztikai központok települtek meg, és az önkormányzat 1990-1994 közötti nagymértékű infrastruktúra-fejlesztése és a település közelsége miatt egyre többen költöztek Biatorbágyra a fővárosból.

Biatorbágy rendkívül jó közlekedési kapcsolatokkal rendelkezik. A főúthálózati kapcsolatok szempontjából az M1 autópálya, az M0 autóút és az 1. számú főút kiemelkedő fontosságú. Biatorbágyon halad keresztül az 1. számú vasúti fővonal is.

Az M1 autópálya a település északi részét szeli át, és Biatorbágy és az autópálya közötti kapcsolatot a herceghalmi csomópont, valamint az 1–M1–M0 csomópontrendszer biztosítja.

Az autópályával majdnem párhuzamosan haladó 1. számú főút közvetlenebbül szolgálja a települést. Biatorbágy rendelkezik egy közeli vasútállomással is, amely hozzásegíti a települést a fővároshoz való közelebb kerüléshez.

Biatorbágy fejlődése az autópálya megépítése nagymértékben befolyásolta. Az autópálya és az 1. számú út mentén ipari, gazdasági és logisztikai központok települtek meg. Az önkormányzat nagy infrastruktúra-fejlesztése és a település közelsége miatt egyre többen költöztek Biatorbágyra a fővárosból.

A település szerkezete fokozatosan alakult ki az évek során. A hagyományos települések a vasút menti tömbökkel fokozatosan egybeépültek. Az újabb területek kertjeiként alakultak ki a Nap-hegy és az Iharos kiskertes tömbjei.

A településen megfigyelhető a kiskertek üdülő- és lakóterületté válása, valamint a nagyüzemi művelésű táblák helyett kisebb, egyben művelt egységek kialakulása.

A belterületi és a belterülethez kapcsolódó települési szintű zöldterületek is kialakultak, számos vállalkozás, boltok, cukrászdák és szépségszalonok. Itt nyílt meg a  Szabadság út 76 szám alatt található népszerű Balance Esthetics kozmetikai szépségszalon is.

Itt nyílt meg a  Szabadság út 76 szám alatt található népszerű Balance Esthetics kozmetikai szépségszalon is.

Biatorbágy története és fejlődése gazdag és sokszínű. A település rendkívül jó közlekedési kapcsolatokkal rendelkezik, és a gazdasági fejlődése folyamatosan zajlik.